Zadania szkolnego koordynatora ds. promocji zdrowia

  1. Upowszechnianie koncepcji SzPZ w społeczności szkolnej.
  2. Pozyskiwanie uczestnictwa członków społeczności szkolnej i sojuszników wśród rodziców i w społeczności lokalnej oraz motywowanie ich do wspólnych działań.
  3. Inicjowanie, organizacja i koordynowanie prac związanych z dokonywaniem diagnozy, planowaniem działań, ich realizacją i ewaluacją wyników.
  4. Współudział w kształceniu pracowników szkoły w zakresie promocji zdrowia
    i edukacji zdrowotnej.
  5. Kierowanie pracą szkolnego zespołu promocji zdrowia.
  6. Prowadzenie dokumentacji działań szkoły w zakresie promocji zdrowia.
  7. Współdziałanie z koordynatorem wojewódzkiej  sieci SzPZ.
  8. Rozwijanie własnych umiejętności osobistych i społecznych, w tym współdziałania z innymi ludźmi i kierowania wspólnie podjętymi działaniami.

 Zadania i organizacja pracy szkolnego zespołu do spraw Szkoły Promującej Zdrowie

  1. Wspieranie działań szkolnego koordynatora i aktywny udział w:
    1. przeprowadzaniu diagnozy, planowaniu działań, ich realizacji i ewaluacji wyników,
    1. organizacji szkoleń w zakresie promocji zdrowia,
    1. prowadzeniu dokumentacji działań w zakresie promocji zdrowia i pracy zespołu.
  2. Zespołowe podejmowanie decyzji.
  3. Ustalenie reguł pracy zespołu i zakresu zadań poszczególnych członków.
  4. Rozwijanie umiejętności osobistych i społecznych członków zespołu.
  5. Organizacja spotkań zespołu:
    1. cykliczność spotkań, z zapowiedzianym wcześniej tematem,
    1. zaplanowanie spotkań podsumowujących różne etapy pracy,
    1. spotkania otwarte – „każdy mile widziany”,
    1. praca metodą warsztatową, z aktywnym zaangażowaniem wszystkich uczestników (praca w małych grupach, wspólne poszukiwanie rozwiązań).