Wycieczka do Nowego Wiśnicza i Wieliczki

WNW 8W dniu 25 września 2018r. wszyscy uczniowie z klasy 6a i 6b wraz z opiekunami mgr Iwoną Olearczyk-Mikulską, mgr Izabelą Ilcewicz, mgr Janiną Usarz uczestniczyli w 1-dniowej wycieczce krajoznawczo-turystycznej. Pierwszym punktem był zamek Kmitów i Lubomirskich w Nowym Wiśniczu.Pani przewodnik bardzo dokładnie i interesująco opowiadała o każdym pomieszczeniu znajdującym się w zamku. Mieliśmy okazję zobaczyć jak wyglądało dawne życie szlachty,podziwiać panoramę Nowego Wiśnicza rozciągającą się z terenu widokowego zamku,oraz Trasę Nietoperzy. Ostatnim punktem na zamku był BASTION VR, czyli nowatorska i unikatowa próba przedstawienia odległej historii przy pomocy najnowszych technologii wizualnych. Wirtualna rzeczywistość pozwoliła nam na podróż w czasie,połączyła ekscytującą zabawę z informacją o przeszłości. Prezentacja z wykorzystaniem urządzenia zwanego Occulus umożliwiła nam swobodny lot przez XVII-wieczny wiśnicki zamek. Zobaczyliśmy jego wnętrze i życie mieszkańców. Następnie autokarem udaliśmy się do Kopalni Soli w Wieliczce, gdzie pod opieką doświadczonego przewodnika zwiedziliśmy Trasę turystyczną i Podziemną Ekspozycję Muzeum Żup Krakowskich. Podczas wyprawy pod ziemią dzieci poznały tajemnice zabytkowej kopalni,obejrzeli solne komory i kaplice,wysłuchali legend,podziwiali rzeźby z soli i podziemne jeziora. Wieczorem zmęczeni,ale pełni pozytywnych wrażeń bezpiecznie wróciliśmy do domów.