Wycieczka do Nowego Wiśnicza i Wieliczki

WNW 8W dniu 25 września 2018r. wszyscy uczniowie z klasy 6a i 6b wraz z opiekunami mgr Iwoną Olearczyk-Mikulską, mgr Izabelą Ilcewicz, mgr Janiną Usarz uczestniczyli w 1-dniowej wycieczce krajoznawczo-turystycznej. Pierwszym punktem był zamek Kmitów i Lubomirskich w Nowym Wiśniczu.Pani przewodnik bardzo dokładnie i interesująco opowiadała o każdym pomieszczeniu znajdującym się w zamku. Mieliśmy okazję zobaczyć jak wyglądało dawne życie szlachty,podziwiać panoramę Nowego Wiśnicza rozciągającą się z terenu widokowego zamku,oraz Trasę Nietoperzy. Ostatnim punktem na zamku był BASTION VR, czyli nowatorska i unikatowa próba przedstawienia odległej historii przy pomocy najnowszych technologii wizualnych. Wirtualna rzeczywistość pozwoliła nam na podróż w czasie,połączyła ekscytującą zabawę z informacją o przeszłości. Prezentacja z wykorzystaniem urządzenia zwanego Occulus umożliwiła nam swobodny lot przez XVII-wieczny wiśnicki zamek. Zobaczyliśmy jego wnętrze i życie mieszkańców. Następnie autokarem udaliśmy się do Kopalni Soli w Wieliczce, gdzie pod opieką doświadczonego przewodnika zwiedziliśmy Trasę turystyczną i Podziemną Ekspozycję Muzeum Żup Krakowskich. Podczas wyprawy pod ziemią dzieci poznały tajemnice zabytkowej kopalni,obejrzeli solne komory i kaplice,wysłuchali legend,podziwiali rzeźby z soli i podziemne jeziora. Wieczorem zmęczeni,ale pełni pozytywnych wrażeń bezpiecznie wróciliśmy do domów.

J.Usarz

Głośne czytanie w 1b

GC2

W ramach akcji Dzień Głośnego Czytania w rolę czytającego wcielił się p. Zdzisław Mądel, tato jednego z naszych uczniów. Opowiedział nam również o pszczołach i przedstawił bardzo ciekawie ich sposób życia. Jako przerywnik mogliśmy spróbowac pysznego miodku!

K. Olszówka-Łępa

Sukcesy młodych adeptek judo

EwelinaBJustynaBW słoneczną lecz chłodną wrześniową niedzielę (23 września) dwie uczennice naszej szkoły wzięły udział w kolejnych zawodach judo rozgrywanych w Wolbromiu. W Międzynarodowym Turnieju Judo Dzieci i Młodzików uczestniczyli zawodnicy i zawodniczki z Polski, Rumunii oraz Słowacji.
Justyna Burza uczennica kl. VI a zajęła w tych zawodach trzecią lokatę zdobywając brązowy medal, natomiast jej siostra Ewelina uczennica kl. IV b wywalczyła złoty medal zajmując tym najwyższy stopień podium.
Zawodniczki trenowały pod czujnym okiem trenerów: p. Krzysztofa Guta oraz p. Marka Srebro. Dziewczynom gratulujemy, życzymy wytrwałości w dalszych treningach oraz powodzenia w zawodach.

20 września to Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka.

DP 2018 1Już od kilku lat obchodzony jest uroczyście także w naszym przedszkolu. Po zabawach w swoich grupach, o godz. 11.00, grupy przedszkolne z emblematami odzwierciedlającymi nazwę grupy, spotkały się na boisku szkolnym. Dzień był piękny, słoneczny dlatego minki wszystkich PRZEDSZKOLAKÓW były pełne radości. Na miejsce zbiórki - boisko szkolne- pierwsze przybyły biało-niebieskie SMERFIKI, tuż za nimi przyfrunęły MĄDRE SÓWKI, następnie BRYKAJĄCE TYGRYSKI i 2 grupy PUSZATKÓW. Wszyscy powitaliśmy Pana Dyrektora, który opowiedział nam o tym wyjątkowym dla przedszkolaków dniu i życzył wspaniałego świętowania. Po odśpiewaniu Hymnu Przedszkolaka przez dzieci młodsze i zerówkowiczów, wyruszyliśmy na uroczysty przemarsz ulicą Karpacką, do świateł na skrzyżowaniu i z powrotem; z radosnym śpiewem piosenek, które znają dzieci w każdej grupie. Po powrocie na boisko wszystkie Panie zaśpiewały PRZEDSZKOLAKOM gromkie "Sto lat..." po czym każda grupa otrzymała słodki upominek oraz zdrowe owoce- jabłka, gruszki w które w tym roku wyjątkowo obfitują nasze sady. Za scenariusz i organizację
Dnia Przedszkolaka odpowiedzialne były panie: Lesława Dominiewska i Zofia Kosowska.

Zrelacjonowała - L. Domniewska

Galeria zdjęć

Oddziały przedszkolne 01/02 w "Fort Wapiti"

23-FW21 września 2018r. dzieci z oddziałów przedszkolnych pod opieką p. Zofii Kosowskiej i p. Marty Galas wybrały się na wycieczkę do Wioski Indiańskiej w Zalasowej. Celem naszej wycieczki było zapoznanie się ze zwyczajami, tradycjami i obrzędami indiańskimi, które szczególnie działają na wyobraźnie dziecięcą i niosą pożyteczne wartości związane z umiejętnością życia w grupie. Na powitanie przewodniczka "Indianka" zaprezentowała dzieciom eksponaty (XIX wieczne stroje, broń, instrumenty muzyczne, sprzęty domowego użytku) oraz ciekawie opowiadała o życiu Indian. Wspólnie odśpiewaliśmy indiańską pieśń ducha ognia. Zajęcia prowadzone w wiosce połączone były z dodatkowymi atrakcjami ( strzelanie z łuku, z dmuchawki, rzuty włócznią, rzut na bizonie rogi, wyścigi węży, indiański połów ryb, a to tylko niektóre zabawy). Wiele radości sprawił dzieciom indiański tor przeszkód , który usprawnia równowagę, koncentrację, ćwiczy cierpliwość a także odpowiedzialności wobec siebie i innych. Po zabawach dzieci udały się na posiłek, smażone kiełbaski na grillu. Na zakończenie dzieci wzięły udział w warsztatach rękodzieła indiańskiego wykonując i kolorując samodzielnie drewniany szablon tipi oraz naszyjnik indiański z kolorowych koralików, które będą wspaniałymi pamiątkami. Na pożegnanie zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie oraz okrzykiem Howgh! pożegnaliśmy się z Indiankami.
Po tak udanym dniu pełnym wrażeń udaliśmy się do naszych rodziców, którym dziękujemy za umożliwienie dzieciom zwiedzenia Wioski Indiańskiej w Zalasowej.